Vai jūs zinājāt, ka pirmo sedziņu vai rotaļlietu izgatavoja vāciete Margarēta Šteifa (Margarete Steiff), kura jau 1880. gadā sāka ražot pildītos dzīvniekus, izmantojot auduma atlikumus no sava tēvoča ražotnes. Kopš tā laika tā ir kļuvusi par populāru un ļoti pieprasītu rotaļlietu gan maziem, gan lieliem. To izmanto kā dāvanu, dekorāciju vai terapeitiskiem mērķiem.
Historiski dūdu un plīša dzīvniekus 1902. gadā izgatavoja divi krievi: Roze un Moriss Mictchomi, plīšu nosaukuši par Teddy Bear par godu vienam no Amerikas prezidentiem, kurš atteicās nošaut lācīti , ko neveiksmīgas medības laikā organizatori bija piesējuši. Kopš tās dienas šie divi priekšmeti ir kļuvuši par ikoniskiem un kaprīziem visā pasaulē un ikvienam.
Kā ir ar mīlīgām rotaļlietām un pildītiem dzīvniekiem?
Mīksto rotaļlietu un plīša rotaļlietu pirmie pavadoņi līdz noteiktam vecumam ir jūsu mazuļa pirmie kompanjoni. Šie pārejas priekšmeti ir svarīgi, lai atbalstītu viņa pasaules un visa apkārtējā izzināšanu. Tāpēc tās ir rotaļlietas, kas ieņems lielu vietu ikviena mazuļa dzīvē, jo plīša rotaļlietas un mīkstās rotaļlietas, kuras mūsu bērni dievina jau no dzimšanas.
Tāpēc, zinot, kā tās izvēlēties, nevajadzētu rīkoties vieglprātīgi. Protams, tās var izvēlēties, pamatojoties uz to izmēru, zīmolu, krāsu vai rotaļlietas auduma veidu. Varat arī atklāt, kāda veida dzīvnieciņš pārstāvēs pamperu un mīksto rotaļlietu . Lai dāvātu bērniem prieku un gandarījumu , palīdziet viņiem pieņemt šos fetiša priekšmetus. Šādā veidā viņu piepildījums attīstības laikā saglabāsies neskarts, un vēlāk viņi piedalīsies, uzņemoties lielu atbildību.
Kādā vecumā mēs varam dot saviem bērniem mīkstās rotaļlietas?
Jūs satrauc jautājums, kad runa ir par to, kā iepriecināt savu bērnu vai pārliecināties, ka darāt to pareizi. Tad jums ir jāzina, ka mazulim ir iespējams dot mīksto rotaļlietu jau no dzimšanas. Šo priekšmetu var dāvināt kā dāvanu mazulim piedzimstot, bet tikai tad, ja jūs atradīsiet pareizos materiālus. Jāizvēlas tāds, kas viņam netraucē miega laikā vai tad, kad viņš guļ savā gultiņā. Turklāt liela nozīme ir pareizai atrašanās vietai, formai un audumam, kas var viņam piedāvāt saldus sapņus.
No 6 līdz 8 mēnešiem bērns patiešām pieņem savu pirmo mīksto rotaļlietu. Šajā brīdī viņš to uztver kā pilnvērtīgu savas eksistences objektu. Citiem vārdiem sakot, tā ir tā, kas paliks kopā ar viņu daudzus turpmākos gadus, palīdzot viņam iepazīt apkārtējo vidi. No 4 līdz 12 mēnešu vecumam bērni izvēlas savu sedziņu . Viņi sāk pieprasīt krāsu, formu un jebko citu, kas aizkustinās viņu mazās sirsniņas. Tad bērns uzlādē savu mazo līdzgaitnieku ar visdažādākajām sajūtām un izjūtām. Tas piešķir tam patiesi unikālu raksturu, kas būs neaizstājams visu mūžu.
Kā vecumā mēs varam dot saviem bērniem rotaļlietas?
Plīša rotaļlietas iepriecinās bērnus, kas vecāki par 2 gadiem, lai gan tās nezaudēs savu plīša rotaļlietas lomu. Šajā vecumā ir nepieciešams pāriet uz plīšām, lai izvairītos no zināmas atkarības no plīša rotaļlietas. Protams, bērns kļūst vecāks un sāk interesēties par citām lietām. Tomēr tam nav tādas pašas nozīmes attiecībā uz pulķīša vietu . Tas uzturēs jūsu bērnam kompāniju un ļaus viņam justies tā, it kā viņš savā gultiņā nebūtu viens. Tas arī nodrošina zināmu komfortu viņa dzīvē, tāpēc tiek meklētas mīkstās rotaļlietas bērniem līdz pusaudžu vecumam. Protams, pat mūsu vecākie bērni pieprasa un vēlas šo rotaļlietu pavadoni ikdienā.
Tēviem ir jāsaprot, kādā vecumā piedāvāt saviem bērniem rotaļlietu vai mīksto rotaļlietu . Jāņem vērā viņu gaume, lai viņi to varētu pieņemt pēc iespējas labāk. Tas tiek darīts ar mērķi piešķirt bērnam un viņa fetiša rotaļlietām lielāku saikni nekā jebkurai citai rotaļlietai. Veselības apsvērumu dēļ ir jāpārbauda arī marķējums un jāizvēlas rotaļlieta, kas piemērota jūsu bērnu vecumam. Rotaļlietas veidam un tēlainībai ir izglītojoša nozīme.
Kāda veida sedziņas un mīkstās rotaļlietas ir piemērotas mūsu bērniem?
Ir vairāki mīksto rotaļlietu un mīkstās rotaļlietas veidi , kas priecēs mūsu bērnus. Taču mums ir jāzina, kuras no tām viņus iepriecinās un neapdraudēs viņu emocionālo un fizisko veselību.
Mīkstās rotaļlietas var būt dažādu formu un īpašību. Tās var būt plakanas, vieglas, viegli mazgājamas un transportējamas. Tās var būt arī praktiskākas mūsu bērniem. Tāpēc mazuļi var tās satvert, salocīt, sarullēt un košļāt pēc vēlēšanās, neriskējot norīt kādu gabaliņu. bērnu sedziņai jābūt arī viegli satveramai un vieglai, lai bērns to varētu viegli pārnēsāt. Kā liecina nosaukums, tam jābūt mīkstam. Tā kā katrs bērns ir atklājumu procesā, viņi to dara ar savu sedziņu.
Veselības apsvērumu dēļ mīkstās rotaļlietas vislabāk ir izgatavot no organiskās kokvilnas. Šādā veidā tās arī mazuļiem labi jutīs šī mīkstā auduma sajūtu. Kokvilna neapšaubāmi ir vispiemērotākais materiāls mazulim. Tā nesatur potenciāli kaitīgas sastāvdaļas. Tāpēc tas nodrošina optimālu drošību mazulim, jo īpaši mūsu paaugstinātas jutības mazuļiem ar veselības problēmām.
Pamatkritēriji, lai izvēlētos sedziņu vai mīksto rotaļlietu
No otras puses, būtisks ir izmērs, pārāk maza sedziņa, iespējams, viegli pazudīs un būs grūti atrodama. Pārāk liels, un tas aizņems pārāk daudz vietas visur, kur mūsu mazuļi to vilks. Mūsdienās ir viegli atrast mīļas rotaļlietas, kas atbilst visām gaumēm. Tās var iegādāties arī vilnas, auduma, plakanas, mīkstas… ar varoņiem ar lielām rokām un kājām. Pat ja sākotnēji plīšs neaizstāj sedziņu. Taču kādā brīdī tas oficiāli kļūs par daļu no bērna dzīves. Noteiktā vecumā vecāki vai jūsu bērns pats vēlēsies, lai mierinātāja vietā būtu kāda plīša rotaļlieta.
Tātad, līdzīgi kā ar plīša rotaļlietu, jums ir jāzina, kā izvēlēties plīša rotaļlietu vai tas ir auduma veids, forma, izmērs. Taču liela nozīme ir katra bērna kvalitātei un vēlmēm. Tāpēc, ja rotaļlieta ir pārāk liela, tā aizņems visu vietu viņa gultiņā un traucēs jūsu bērnam. Ja tā attēlo dzīvnieku, kas jūsu bērnu biedēs, viņš pie tās nepieradīs. Tomēr no noteikta vecuma, jo lielāka tā būs, jo vairāk tā piesaistīs jūsu bērna uzmanību un simpātijas. Mīļai rotaļlietai jābūt arī mīkstai un hipoalerģiskai . Šādā veidā jūsu bērns to visu laiku turēs pie sevis, neriskējot, ka tā kairinās viņa trauslo ādu.
dažādas izvēles iespējas
Ir mīksto rotaļlietu klāsts, kas mums piedāvā neērtu izvēli. Jūs varat izvēlēties starp klasiskām, zvaniņu, krāsainām vai spīdošām, mīkstām, cietām vai parocīgām, dzīvnieka vai ģeometriskām… Jūsu ziņā ir atrast ideālo kompanjonu, kas iepriecinās jūsu bērnus.
Vai tās būtu mīkstās rotaļlietas vai rotaļlietas, izvēlieties mīkstās rotaļlietas, jo tās ir hipoalerģiskas un mīkstas pieskārienam. Pateicoties praktiskam dizainam un izturīgiem materiāliem, šīs rotaļlietas varēs izturēt mazgāšanu, nezaudējot savu mīkstumu.
Kad atvadīties no mīkstās rotaļlietas un pieņemt rotaļlietu?
Kad mēs esam vecāki, ir normāli, ka uztraucamies par savu bērnu labsajūtu. Tomēr, kad runa ir par rotaļlietām, lēmums par to, vai savu mīksto rotaļlietu vairs neņemt līdzi, ir jāpieņem pašam bērnam, jo :
- valoda viņam sniegs jaunus veidus, kā izteikt savas sāpes vai garlaicību; tāpēc mīkstā rotaļlieta vairs nav vajadzīga kā starpnieks starp viņu un citiem
- . viņš jutīsies pašpārliecinātāks; un varēs izpausties, neslēpjoties aiz mīkstās rotaļlietas
- viņa sociālā attīstība (draugi, aktivitātes ārpus mājas, ārkārtas brīži ar ģimeni, kaislības…..) un nodrošinās, ka viņam mazāk būs nepieciešams sava doudou komforts un vairāk attīstīsies kopā ar citiem.
- stresa pilnu sociālo vidi: pārcelšanās uz citu mājvietu, bērnudārza vai skolas maiņa, eksāmeni, vientulība.
- bailēm: murgi, došanās pie ārsta, šķiršanās no vecākiem.
- izvairieties no tās atņemšanas pēkšņi , t. i., atņemiet to pēkšņi, kad viņam ir ar to jāatvadās, un tas viss, domājot, ka viņš ātrāk par to nožēlos. Gluži pretēji, mērķis ir nomierināt viņu, ka viņa vecumā viņa drošības sega vairs nav tā, kas viņam ir vajadzīga. Jo vairāk viņš to atstās, jo ātrāk viņš atteiksies no ieraduma visur ņemt līdzi savu mierinātāju, kur vien viņš dodas pats.
- Ļaujiet viņam svarīgu pārmaiņu laikā viņa dzīvē joprojām ņemt līdzi savu mīksto rotaļlietu . , piemēram, viņa atgriešanās skolā, kad viņš ir ievainots, vai vienkārši tad, kad kādā brīdī viņam joprojām ir ieradums prasīt savu mierinātāju, un šajā gadījumā jums tas ir jāatstāj viņam, un, kā jūs liksiet viņam saprast, ka šajos brīžos viņa mierinātājs vairs nav pats svarīgākais, viņš to atstās kādā stūrī.
- Mājās kopīgi izveidojiet īpašu vietu doudu , kur viņam pašam jāglabā savs doudu, lai šī rotaļlieta vienmēr būtu pieejama un pieejama. Pamazām viņš to arvien vairāk atstās šajā vietā, kuru apmeklēs, lai sevi nomierinātu vai vienkārši sniegtu ieskatu vecajā labajā mierinātājā, bet neņems to līdzi, jo viņš to uztvers kā vietu, kur viņa mierinātājam tagad ir jābūt un kur tas vienmēr būs kā piemiņas un mierinājuma zīme.
- Viņš var arī pakāpeniski veicināt bērna patstāvību, pavadot vairāk laika kopā ar viņu, veicot darbības, kas palīdzēs bērna psiholoģiskajā un emocionālajā attīstībā, bez mīkstās rotaļlietas klātbūtnes. Šīs aktivitātes var izpausties kā izbraucieni brīvā dabā vai spēļu spēlēšana, un tās pakāpeniski palīdzēs viņiem aizmirst atkarību no rotaļlietas. Un šajā gadījumā jūs ļaujat viņam aizmirst vai ļaujat viņam saprast, ka mierinātājs ir citā dzīves posmā, ka vai nu viņš atveras citiem, vai arī var atļauties sev kādu pildītu rotaļlietu.
Mānēši parasti atsakās no mīkstajām rotaļlietām vecumā no 3 līdz 5 gadiem. Tomēr daži bērni 4 vai 5 gadu vecumā var vēl aizvien pieradināt tās izmantot. Tas notiek pielāgošanās periodos vai stresa situācijās. Piemēram, ārsta apmeklējuma laikā, mainoties auklītei vai grupai bērnudārzā. Dažos gadījumos mierinātāji un mīkstinošas rotaļlietas palīdz cīnīties ar murgu. Bērni tos izmanto arī vienkārši, lai justos pavadīti.
Un ja jūs bērni pievērsīsieties plīša rotaļlietām?
Pieturoties ap 6 gadu vecumu, bērni parasti vairs nespēj sevi nomierināt ar savu mīksto rotaļlietu. Viņš vienmēr izjutīs vajadzību pēc pavadoņa , plīša rotaļlieta būs piemērota viņa vecumam un apkārtējai videi. Šajā gadījumā mums ir svarīgi zināt, kā izvēlēties piemērotu plīša rotaļlietu, lai aizstātu mīksto rotaļlietu. Mēs nedrīkstam aizmirst, ka rotaļlietas bērniem bija ļoti svarīgas gan mācību procesā, gan ikdienas dzīvē. Tomēr šajā posmā ir jābūt uzmanīgiem, lai tos nesteigtos. Izmaiņai ir jānotiek pašai un pamazām, jo mīkstās rotaļlietas atņemšana bērnam var viņu traumēt.
Tas var arī bloķēt bērna attīstību un pielāgošanos mīkstai rotaļlietai. Mēs dažkārt domājam, ka tam nav nozīmes un ka viena rotaļlieta aizstās citu. Šīs rotaļlietas ir palīdzējušas bērniem pirmo reizi iepazīt pasauli, attīstīt garšu, iztēli un mierinājumu. Bet veselīgākais bērnam un pāriet pašam no pampera posma uz plīša pēc savām vajadzībām ar mūsu palīdzību.
Mierinātāja un plīša priekšrocības bērniem
Attiecības ar šīm rotaļlietām atšķiras atkarībā no bērna, jo katram bērnam ir atšķirīgs veids, kā viņš piešķir nozīmi šīm rotaļlietām vai to vietām.
Īpaši attiecībā uz mīkstajām rotaļlietām bērni reaģē atšķirīgi. Daži viņu visu dienu velk līdzi, lai kur viņš dotos, lai ko darītu. Citi to īpaši pieprasa, kad iet gulēt. Vai kuri to īpaši pieprasa lielos emocionālos brīžos, piemēram, kad viņi sēro. Vēl biežāk, kad viņi ir ļoti laimīgi vai ievainoti. Bet galvenokārt viņiem ir nepieciešama viņu duoudu vai mīlulis, kad jauna vide izjauc tā ikdienas rutīnu.
Kā bērni uzskata savu mīksto rotaļlietu?
Pavisam parasti bērni mīksto rotaļlietu pieņem kā draugu, no kura vairs nevar šķirties. Bieži vien mēs par to domājam kā par mīļu rotaļlietu vai auduma gabaliņu, ko maziem bērniem patīk apskāviens, sūkšana vai samīļošana. Pievērsiet tam uzmanību, tas viņu mierina un palīdz viņa psiholoģiskajā un attiecību attīstībā.
Tāpēc, lai izvairītos no pēkšņām pārmaiņām un traucējumiem bērna ikdienas rutīnā, nodrošiniet divas vienādas mīkstās rotaļlietas. Šajā gadījumā tās saglabā līdzīgu smaržu un tekstūru bez pārtraukumiem. Doudou ir bērna mierinājuma un drošības avots , jo tā veido saikni starp zināmo un nezināmo. Tas ir, no iztēles uz reālo pasauli, no jaunu sajūtu iepazīšanas un tuvināšanās ar citiem.
Kā bērni vērtē savus pildītos dzīvniekus?
Būsim tagad runājuši par plīša rotaļlietu, kas mūsu bērnu acīs ir kas vairāk nekā rotaļlieta. Jo arī mums, pieaugušajiem, kādā dzīves brīdī ir nepieciešams kaut kas mājīgs un smaržīgs. Pludmales rotaļlieta mums ir kompānija, un bieži vien to dāvina kā dāvanu. Nu, tas pats attiecas uz katru bērnu. Mīļmantiņa kļūst par viņu uzticības avotu, mierinājumu, draugu, otro drošības segu, un tā paliks viņu dzīvē kā pastāvīgs elements. Tas ir līdz brīdim, kad bērns vairs nejūt vajadzību pēc nedzīvas kompānijas.
Mīkstā rotaļlieta kļūst par bērna labāko draugu, un tai jāatbilst vairākām īpašībām, piemēram, mīkstumam, smaržai un specifiskumam. Kad bērns ir kopā ar savu mīksto rotaļlietu, viņš atrodas savā pasaulē, savā stihijā. Tas palīdz viņiem emocionāli attīstīties. Tas arī palīdz viņam izprast atšķirību starp iztēles pasauli un reālo pasauli.
Šie fetiša priekšmeti, kas ir neatņemami no mūsu bērniem, palīdz viņiem tikt galā ar:
Kā palīdzēt bērniem atdalīties no doudu?
Tā kā mēs zinām, cik svarīga mūsu bērna dzīvē ir rotaļlieta, tomēr noteiktā vecumā bērnam ir jāzina, ka viņa pasaule nevēršas tikai ap viņu un viņa rotaļlietu, un, ja viņš to vēlas, viņam tā jāaizstāj ar savam vecumam atbilstošu rotaļlietu. Tātad, kā vislabāk palīdzēt viņam šķirties no mīkstās rotaļlietas, lai tas viņam neradītu traumu.
